lørdag 6. juni 2009

Vi venter og vi venter....

Fortsatt på tomt... Nå skriver vi juni, og det er jo fra denne måneden vi kan vente telefon fra tomteselgeren... Det kommer nok ikke som en overraskelse at vi fortsatt ikke har hørt noe, men så er jo ikke juni mer enn startet på da...*rødme*. Må ærlig inrømme at jeg er forferdelig utålmodig. Har med vilje holdt meg litt borte fra alle de lekre og ikke minst svært så inpirerende bloggene rundt omkring. Blir bare mer utålmodig over at vi fortsatt er på stedet hvil i byggeprosjektet.

Titter jo litt i huskatalogene da, og blir veldig betatt av det man finner der. Her er bare ett av mange hus som jeg har veldig veldig lyst på..

Et søtt lite bilde fra Blink Hus, Minde.
Men, vi må velge hus med alt på en flate, og da faller et slikt type hus bort.. *sukk*. Så, jeg jobber med hjernen min, i håp om å klare å få til noe liknede hus, men med alt på en flate..... Eller, det meste på en flate... Har planer om å ha en loftstue, med bad og masse boder på "taket". Da blir ikke huset så flatt, og vi får på en måte en liten 2 etasje likevel;)

Jaja, en får vel bare gå og drømme litt til. Den som venter på noe godt, venter jo ikke forgjeves sies det.........

Nattinatt

5 kommentarer:

Cecilie sa...

Det er jaggu meg ikke rart at du begynner å bli uålmodig nå! Vi er jo i JUNI - måneden det store skal skje! :) Krysser fingre for at dere får svar veldig snart, det er jo helt ulidelig å gå slik og vente!

Det Minde-huset er virkelig lekkert! Med fare for å virke veldig uvitende: er det det upraktiske med stolheis som gjør at dere vil ha alt på en flate? Jeg forstår jo at det unektelig er kjekt å slippe trapper for en rullestolbruker - men sånn hvisomatte to etasjer, liksom?? :)

Så morsomt å høre at du er svenskofil du også! Vet du: den konserten til Herreys i Drammen var jeg også på! Mitt aller første møte med Drammen, faktisk :). Mener å huske at jeg holdt på å besvime av ren gledesrus da gutta entret scenen *hehe*. Herlighet... på noen måter er det veldig greit å bli eldre og litt mer avbalanert!! :)

Du må gjerne si ifra om du kommer over noen loppiser i Drammen ;). Fant dssverre ikke noe spesielt på søndag, men er så fornøyd med kannen (jeg fortsatt ikke aner hva er til) at det går helt greit. (Tror Andreas også syntes det, for nå har jeg dratt hjem endel saker vi overhodet ikke har bruk for i det siste. Kutavle og rusten vannkanne uten kork - da begynner jeg å nærme meg en liten fot i gulvet allerede *s*)

Ønsker deg lykke til med denne hektiske uken og ventetiden! I kveld er det foreldremøte i barnehagen vår - og vips er man èn dag nærmere helgen. Deilig :)

Stor klem!

Cecilie sa...

Hahaha... Avbalanert, liksom :) :)

balanSert :)

Tomines hjem sa...

som husbygger av minde fra Blinhus nå i disse dager, må jeg jo si at fruen har særdeles god smak!!

Lykke til ...

Cecilie sa...

Hei igjen :)

Tuuusen takk for koselige kommentarer! Du skriver så godt, så jeg blir sittende med et smil lenge etterpå! Hehe, vet du? Jeg fant ut i dag at det ikke var et klyster, men den greia er brukt til vaginal skylling *hahaha*. Gosjameg, vet egentlig ikke hva som er best eller verst, jeg?! Blir garantert en uteting det der, om ikke mamma vil ha den på utedoen eller noe sånt *s*.

Hvordan går det med tomta??? Håper og håper på gladmelding her i bloggen, men jeg får fylle ut ventetiden i kommentarfeltet istedet :). Noen ganger skal ting ta tid - men den som venter på noe godt osv... vi kjenner jo den *s*

Må jo le av deg og kikkerten, da! "Heldigvis" kan man ikke se helt til Skottland med stjernekikkert engang, ellers hadde jeg vel vært troandes til å gjøre det samme :o. Han skal ikke ut i verden helt på egenhånd, men skal bo hos en familie der borte. Er et eget studentopplegg for å ta andre klasse i utlandet, og så kommer han tilbake og fullfører videregående etterpå. Tror egentlig at det skal gå kjempebra med ham (og tenker i mitt stille sinn at han kan ha veldig godt av det også ;) ). Det blir uansett kjemperart å få ham hjem igjen som "voksen" 18-åring, selv om det er åresvis siden han vokste meg langt over hodet.

Jeg ser veldig godt poenget i det praktiske med å ha alle bruksrommene på et plan. Det er rart med det... men noen ting vet man så lite om, og livet byr på så mange erfaringer både om det ene og det andre. Vi har jo våre "greier" vi har lært å måtte leve med, og andre har sine. Kjenner jeg deg rett, så bobler det vel litt i galgenhumoren i ny og ne, og jeg er sikker på at dere klarer dere så godt dere kan. Er du fulltids alenemamma i ukene nå, eller har Ole kommet hjem for fullt? Kan levende tenke meg at det er nok å henge fingrene i med 3 små, uansett hvor nydelige de er innerst inne *hehe*. Ja, og så må jeg jo si at Hvalstad ser ut som et kjempeflott hus det også, selv om Minde er aldri så fint ;).

Håper du rekker å nyte litt av godværet som endelig har kommet over oss! Det har heldigvis roet seg litt ned her også, så bortsett fra litt pass-fiksing og besøk på SFO imorgen, så er dagene nokså A4 igjen. I går fikk jeg til og med dratt frem noen pensler og maling igjen, i et håp om å bli helt ferdig med kjøkkenet innen ferien. Nærmer seg nå, altså - det er "bare" pussing og maling av listverk og vinduskarmer igjen. + litt annet småpirk, selvfølgelig - men _noe_ skal det jo bestandig være ;)

Ønsker deg en flott Sankthans!!

Stor klem

Guttemamma sa...

Bare innom for å ønske deg fortsatt god sommer!!Stor klem