torsdag 13. august 2009

Nei, nå altså...

Er jeg sannelig lei av å vente.... Mannen snakket med grunneieren i dag, og vi håpet jo da på positive nyheter. Men, den gang ei.. Altså, de skal selge tomter da, men, et stort MEN.. De skal selge 1-2 tomter av gangen.. Pga finnanskrise osv.. På grunn av ferie osv, har de ikke fått gjort så mye mer ang tomtene siden vi var i kontakt med de sist (april/mai). Så de håpet på å få lagt de ut iløpet av HØSTEN!!! Ikke nok med at vi må fortsette ventingen, men det blir bare lagt ut 1-2 tomter av gangen.. Det var jo ikke så mange, med tanken på det store området de har tenkt til å selge som boligtomter... Men, de tjener nok på å gjøre det på denne måten. Da kan de kanskje få til en budrunde.. Vet at det står noen store byggefirmaer på interesselisten deres... Så da får vi se da, om det noen gang blir en tomt på oss. Iallefall i det området vi ønsker å bo..

Vel vel, innser at dette innlegget er å betrakte som et sutreinnlegg.. Men, er litt irritert akkurat nå. Blir jo ikke noe mindre irritert når mannen er SÅ tålmodig, og har all verdens med tid heller da....

Jaja, tomt eller ikke tomt (foreløpig håper jeg), så skal vi iallefall se på en sjaktheis i et hus på onsdag. Det blir jo interessant. For viser det seg at den faller i smak, og er praktisk for mannens behov, og har en evt nødløsning ifb med brannevakuering.. Ja, så kanskje vi kan velge en annen hustype enn Hvalstadhuset vi hadde tenkt oss... Minde for eksempel...;).. Vel. tomt først;)

8 kommentarer:

vivian sa...

Huff så kjedelig da! Skal krysse alle fingrene for dere! Det ordner seg sikkert til slutt! Vet hvordan du har det. Har styra en del vi å før vi klarte å få det slik vi ønsket!

Lykke til! tvi tvi!!!!!! ;-)

Anonym sa...

Blir spennende å se når dere får kommet igang, type hus og alt som skal tas stilling til etter hvert. Lykke til - som regel tar ting tid i denne byggebransjen.
Hilsen
Britt Eva

Guttemamma sa...

Vet du,jeg skjønner veldig godt at du blir lei og frustrert...hverdagen din er vel tøff nok som den er....,så hadde vært herlig om tomtekjøpet kom på plass!! Krysser fingrene for dere!!!
Stor klem

Guttemamma sa...

TUSEN takk for utrolig koselig kommentar hos meg.Blir veldig glad og litt rørt...Og kjenner meg litt skamfull for å klage...dette går jo over. Ønsker deg og dine en fin onsdag!!
Stor klem

Therese sa...

Hei hei til deg og god kveld. Takk for kjempe koselig hilsen inne hos meg. Koselig, da har jeg jo oppdaget deg også. Håper det er greit at jeg linker deg. Leste om mannen din, håper tomten er klar så fort som mulig.

Sengeteppet har jeg utrolig nok kjøpt på ObsBygg, skulle ikke tro det. Jeg skulle bare kjøpe litt maling, så kom jeg plutselig over dette vidunderet av et teppe. Man kunne også kjøpe puter. Topp. Til en billig penge,topp.

Salaten er helt fra fantasien. Lager ofte gresk salat og det blir nesten forskjellig hver gang. Pinjekjerner, som blir varmet i panne, fetaost og crispsalat bruker jeg som hovedingrediens. Det er jo skikkelig gresk. Ønsker deg og familien en god kveld. Kommer snart igjen. Vennlig hilsen Therese.

Drømmen om en eplehage sa...

Sutreinnlegg du.... Skulle bare mangle om du ikke fikk beklaget deg litt. Nei, dette er ikke sutring snuppa!

Så dumt det haler slik ut. Og siden de vet dere er interessert og klar så burde de jo benytte seg da. Er lettere å få solgt om der allerede er byggeaktivitet også...

Krysser fingrene og sender avgårde litt klemmer på kjøpet :o)

Guttemamma sa...

Tusen takk for koselig hilsen hos meg!!Blir så glad av sånne gode ord.....har du ingen du kan gå på hortensiaslang hos da...??klemmer fra
Anette:-)

Drømmen om en eplehage sa...

Heia!

Innom for å se til deg...
Håper alt står bra til!

Kos og klem