mandag 16. august 2010

Liten oppdatering, og litt tomtesnakk

Uff, får rent dårlig samvittighet for bloggen min. Det er ikke stort som foregår her  for tiden. Bortsett fra at jeg er i full gang med rydding av den ene og den andre boden.. Trodde igrunn ikke det skulle ta så mye tid, menne... Der tok jeg grundig feil gitt.. *flau*.. Har en bod igjen, trappeboden... Den starter jeg på i morgen. Den er ikke stor, så jeg håper den er ferdig ryddet iløpet av morgendagen.... Helt utrolig hva man samler på altså.. Ikke trodde jeg at jeg hadde så mange interiørblader heller... Menne... Det HAR jeg faktisk, og hvor ialle dager skal de oppbevares?? Se det er nok et lite prosjekt jeg er nødt til å ta tak i gitt...;o). Lett å sette seg ned å bla i de er det også, kanskje ikke så rart at det tar litt tid å få ryddet da... *mer flau*.

Det positive med denne ryddingen er at jeg nå har funnet frem symaskinen jeg arvet etter mamma, hauger med putefyll, stoffene jeg kjøpte for et halvt år siden og rockeringen min.... :o). Så nå blir det både sying OG trimming av magemuskler fremover... :-D

Ellers kan jeg nevne at tomten  (som nå benevnes som "eldre hus på stor tomt") som vi veldig, veldig, VELDIG gjerne vil ha, er lagt ut for salg. Vi står allerede øverst på interesseskjemaet hos megler (bombe? niks). Det er visning mandag 23 august, og vi ligger litt lavt før vi slenger inn bud.. Vil se litt hva markedet vil betale. Er visstnok en del som har meldt sin interesse, inkl en av selgerne (pussig nok). Så det kan bli en spennende tid fremover. Regner med det hele er avgjort ila. neste uke (?). Planen vår er å bygge i hagen, deretter skille ut tomten med det eldre huset og selge det. Eller leie det ut. Ikke bestemt ennå, da vi liksom ikke eier dette da *fnis*. Eiendommen er på ca 1.8 mål, noe underkant. Så den har et stort potensiale. Siden eiendommen nå er lagt ut for salg, slenger jeg med noen bilder jeg tok av hagen tidligere i sommer;)




Flott hage eller hva?? Masse frukttrær, og litt buskas som selvføglelig må fjernes.. Dersom vi får kjøpt dette, så ønsker vi å få beholdt så mange fruktrær som mulig... Men, først må vi gjennom en venteuke, og en visning og budrunde før vi får svar... *grøss*... Får vi ikke tilslaget på denne, starter vi jakten på en ny tomt..... ;o).

Nå skal jeg ta meg en liten bloggrunde og snuse inn masse inspirasjon...;o)
post signature

9 kommentarer:

Guttemamma sa...

NÅ må det da være deres tur...MASSE lykke til!!
klem♥

Villa Minde sa...

Hei hei :o) Jeg krysser armer og ben og sender alle gode tanker for at dere skal få tomten!!!
PS: jeg syns du er utrolig flink som har startet på arbeidet med å rydde boder, sånt er IKKE noe gøy akkurat... Så da er det bare fint at du kan bruke litt av tiden på interiørblader også hi-hi ;o) MASSE LYKKE TIL MED BUDRUNDEN!!! Klem fra meg

Emidoras verden sa...

Oi..det blir spennende Marilinn!
For en flott tomt da!!
Ønsker meg epletrær, men her nord tror jeg det bare ville blitt sure små kart:)
Lykke til med søm,rocken roll og forhåpentligvis
ny tomt!!
Klem♥

Den gamle stil-de svunne tider...VINTAGE sa...

oi oi oi håper virkelig det ordner seg for dere nå, en slik drømmetomt da ! Nydelig og koselig, håååper det går i orden !

SjarmogKaos sa...

Uff, kan skjønne at det blir nervøse dager fremover - spesielt hvis dere har sett dere denne ut for en stund siden.. Hagen var jo kjempefin! Håper dere lykkes i budrunden - lykke til♥! Klem C

* Hege`s Cute N Cool Blog * sa...

Hei hei ♥

Ååååå så flott da!!!! Masse lykke til ♥ Hmmm...ang. å linke et bildet gjør du nok ikke rett vis du får opp att du skal angi et bildet :) Ser du bildet som du laster opp som skal linkes inne på det *bildet* jeg har på hjelpebloggen? Du må inn på dine bilder å hente bildet...når det vises skal du legge inn url/bloggadressen som du har kopiert og så lagre :o)))

Prøv igjen , sikker på du får til ♥ Bare å si ifra vis det er noe....hjelper gjerne ♥

Ha en fin dag i morra :)))

* Hege`s Cute N Cool Blog * sa...

Hei ♥

Takk for kommentar , går bedre med armen , men langt ifra bra dessverre....;o/ Går vel over ♥ Ang. linke bildet må du høgreklikke på det og lagre det på dine bilder , og så går du inn og gjør akkurat som jeg har beskrevet på hjelpebloggen!! :))) Gleder mej til å få kommentar fra dej att NÅ fikk du til hehe :o))Når du først forstår...er det veldig enkelt , så lykke til en gang til :))

Ha en flott dag ♥

Line fra huset på landet sa...

Kjenner igjen den type rydding ja..lett å bli sittende og lese eller titte i noen gamle blader, permer eller andre ting en hadde glemt:o)
Håper tomten blir deres nå altså!!! Tvi, tvi;)
Men du...ikke rocke samtidig som du syr da.. hoho.
Klem,Line

lavendel mio sa...

Må ikke nevne BODER!!
Har noen som skulle vert ryddet, men har utsatt det lenge.
Så spennende med tomten da, håper dere vinner bud-runden:) Lykke til!!!
Ha en fin uke, klem Hanne