tirsdag 28. februar 2012

Litt mer kjøkken;)

Lenge siden siste innlegg nå;). En liten kombinasjon av forskjellige ting egentlig, hvor "lite" spennende ting som skjer i nyhuset er litt av årsaken. Når jeg mener "lite" spennende ting, så menes det her i retning av vegger tak og gulv altså;). For det arbeidet som har pågått der inne den siste tiden er absolutt viktig, selv om det ikke ser så spennende ut akkurat nå. Rørleggere og elektrikere har jobbet jevnt og trutt og begynner å bli ferdige. Iallefall er elektrikeren ferdig for denne gang. Da jeg var en tur innom huset i går formiddag, så jeg snekkeren hadde lagt på en gipsplate på den ene veggen i sjaktrommet hvor heisen kommer om kort tid. Blir artig å se hvor langt de har kommet når jeg stikker innom en tur igjen i helgen;).

Så var det kjøkkenet igjen da.. Nok en gang har vi gjort noen endringer, men ikke de veldig store endringene. Vi snakker i bunn og grunn om fjerning av to skap og ikke noe mer enn det. Et vitrineskap og et veggskap har måttet vike for en tallerkenhylle og en eller to hyller som skal opp der istedet. Tror det blir fint.

Anno 2009

Litt uvant sånn ved første øyekast. Virker litt tomt i dette skapløse hjørnet av kjøkkenet. Men tror det blir bra med tallerkenhylle på veggen til høyre og en eller to hyller på vindusveggen, som forøvrig får Subwayfliser opp til taket;). Resten av kjøkkenet er uforandret. Skal ha fire pendellamper fordelt over kjøkkenbenkene, ved vask og benk til høyre. Har en favorittlampe, men siden mannen mener jeg vil ombestemme meg (noe jeg vet jeg ikke gjør), holder jeg type lampe for meg selv inntil videre;)

Veggene får ferdig malte panelplater i typen skygge og valget av farge ble til slutt Skagen. En varm farge i gråtoner, som også skjærer litt i beigetoner også, avhengig av dagslys og lampelys.

Arbor, farge Skagen

Vi har valgt å ha fliser på gulvet og vi endte til slutt på en grå flis som denne her:

MegaFlis

Denne gulvflisen vil igrunn gå igjen på alle de fliselagte gulv i 1 etg og heter Ardesia-nero 30x30 cm.. ;)

På vindusveggen over kjøkkenbenken, skal vi som nevnt ha subwayflis opp til taket. Også her har vi valgt å bruke MegaFlis. Biselado blanco 10x20 cm heter de:

MegaFlis


Lånt fra Google

Har veldig sansen for denne type fliser, og håper den gjør seg på kjøkkenet vårt. Fargen på fugemassen har jeg ikke helt bestemt meg for ennå.. Vet ikke hva som er anbefalt på hvite fliser..

Aller sist en collage av kjøkkenet som godeste Marit med bloggen Nr14 har laget til meg:)). Tusen takk!!!

Dette er siste innlegg om kjøkkenet så langt. Neste innlegg om dette rommet kommer, når kjøkkenet er under oppføring. Har blitt fortalt at kjøkkenet kommer 12 mai, så da blir det vel en del kjøkkenblogging i den tiden der tenker jeg;)

Ha en strålende flott dag og uke. Her er det vinterferie og vi  tar turen opp til svigers på Geilo en gang i løpet av uken. Håper været er like bra der oppe som hos oss nå;)).

Blogges plutselig igjen;)).

Tuddeluuu fra

post signature

9 kommentarer:

Vibeke / Mammas Hus sa...

Moro å se! Tror det blir veldig bra. :D

MEN: Hva slags sollys får dere inn i rommet? Kveldssol?

Da kan Skagen bli lilla. Det ble den i stua vår. :( På kjøkkenet, som vender andre veien og kun har litt morgensol er den kjempefin ♥, men i stua hvor vi har kveldssol ble den lilla pga det røde sollyset. :/

Lite tips bare. ;)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Hei! :D

Vi har morgensol på kjøkkenet, og her er fargen FIIIIIIIN! :D Er i kveldsola den kan bli lilla.

vartnyehjem sa...

Å! Så stilig den flisveggen kommer til å bli!

Jeg har også veldig sansen for subway-flisene, men for min egen del har jeg rett og slett innsett at noen med så lite husmortalenter som meg ikke bør ha sånne blanke fliser! Men kjenner jeg er litt misunnelig likevel da... ;-)

Marianne Hordnes sa...

Dette blir så bra:-))) Gleder meg til å se resultatet;-)

Mita på landet sa...

Dette kommer til å bli kjempe fint!
Lurer litt på hvilken annen belysning dere har tenkt på kjøkkenet? Er litt i "belysningsfasen" selv, så syns det er gøy å se hvordan andre velger å ha det:)
Vi har pendellampe over spisebord, skinne med tre pærer i hjørne over vedovn og skal ha et par (glass)pendellamper over benk:)

Gleder meg også til kjøkkenet deres kommer!;)

*Marita*

Anonym sa...

Hei Marilinn:)
Såå fint dette blir!! Ordentlig lekkert. Tror som deg det blir fint med tallerkenhylle(r) der. Det gjør rommet så innmari koselig og lunt med slike tallerkenhyller synes jeg:)

Subway-fliser skal vi ha bak kjøkkenvifte her(hjørne), men har ikke kommet så langt som til å sette dem opp.. selv om det er snart 3 år siden kjøkkenet ble ferdig:D
Jeg kommer til å velge hvit fugemasse. Har hørt a det er det peneste, selv om det er vanligst med grå.

Kos deg hvor enn du er i helgen :)
Klemmer fra Line

Galekroken sa...

Jasså du har ekorn og hamstertendenser du også?? Vel.. da anbefaler jeg å starte så fort som mulig! For det er rett og slett så PYTON at jeg ikke får sagt det! Det er rett og slett kaos overalt og dritt som må kastes, klær som skal ut, søppel på loftet, kaos i garasjen.. ja, you name it!! :-( Lykke til!! Jeg har et håp om at livet nærmer seg normalen rundt påsketider! :-)

salige lavendel sa...

Det ser utrolig bra ut! Har også veldig veldig sansen for de hvite avlange flisene. Blir spennende å se dette ferdig!!

Anonym sa...

kjempe fint. Hva er den vasken med komfyren? Liker stilen din skikkelig godt.klem lenebo