tirsdag 2. april 2013

Jenterom del 1

Lenge siden sist jeg skrev noe her inne gitt. Ja, faktisk en vinterferie, to lange sykdomsperioder og nå sist påskeferie. Tiden flyr jo avgårde og straks er det jammen meg vår og sommer.. Har knipset noen få bilder av barnerommene, de veldig få gangene jeg har rukket å ta bilde FØR de roter til rommene igjen.. Lurer noen ganger på om våre tre barn er de mest rotete barna som finnes... De elsker å dra frem ting, men liker ikke så veldig godt å legge tingene på plass igjen.. De rydder, etter gjentatte beskjeder, og det hjelper jo litt på, men leker og annet ræl havner litt for ofte inn i hjørner, i klesskap, oppi vesker, under senger osv... Motivasjonen til å rydde barnerom skal sies å være manglende til tider... Det blir med andre ord litt skippertak på disse rommene innimellom.. Sånn er det hos oss;)

Da jeg knipset barnerommene var de halveis ryddige, så derfor har jeg unnlatt å ta bilder fra enkelte vinkler :). Alle tre barnerommene mangler noen hyller og annet stæsj, men det kommer etter hvert..

Det første rommet jeg starter med er rommet til vår mellomste, Emma Sofie.



Det skal sies det var ryddig i hyllene i reolen under vinduet. Men eieren av rommet klarte jammen meg i løpet av kort tid å fylle de med lego Friends og annet smått. Bak den rosa kofferten skjuler det seg en liten haug med Barbiedukker med tilhørende utstyr, men, sånt tar vi ikke bilder av...

Alle foto: Anno 2009

Vimpelrekken på veggen kjøpte jeg for lenge siden av bloggeren Guttemamma. Endelig kom den og de to andre jeg kjøpte til sin rett.;). Klesskapet til venstre er ey Paxskap fra Ikea, litt for stort ift døråpningen.. Men, det løste vi med å kutte litt av dørkarmen. Ikke mange centimeterne det stakk utenfor, men skapet går faktisk kant i kant med foringen i døråpningen.. Pulten her inne er fra Skeidar, det samme er gulvteppet, og møblene ellers her inne er fra Ikea (Hemnes seng og kommode, Lack hyller, nattbord og krakk jeg ikke husker merke på, og Expedit reol). Tallerkenhyllen på veggen fant jeg på et lokalt loppemarked en gang. Den inneholder de bøkene frøkna vår leser/blar i ofte.

Blir nok noen endringer her inne, da det ser litt rotete ut, selv når det er ryddig. Men, det skal jeg ta for meg siden;). Frøkna her inne er er i en forandring og veksler mellom bamser, Barbie og rosa stæsj på den ene siden og ønske om One Direction plakater, sengetøy og annet støsj for litt større jenter....;). Spent på hvor lenge klistremerkene på veggen bak sengen får henge..

Vi ligger grådig langt etter ift salg av gamlehuset pga all sykdom og ferier, så tiden fremover nå tilbringes der og målet er å få det lagt ut for salg så fort som mulig. Holder også på å planlegge kontoret/gjesterommet. Så det blir noen turer inn til Ikea også i den nærmeste fremtid. Kan vel ikke klage på akkurat det..

Takker så mye for alle kommentarer dere legger igjen, det til tross for mitt lange fravær. Utrolig koselig å lese. På tide å få tatt meg en skikkelig runde rundt i bloggeland igjen. Savner det! Ønsker samtidig velkommen til nye følgere som har lagt seg til også. Hyggelig :).

Da er klokken alt for mye, og jeg skal sprette i seng med en gang. Jenterom del 2 kommer plutselig;).

God natt og tuddelluu fra Marilinn

Ingen kommentarer: