mandag 22. februar 2010

Gjøremål

Gjøremål ja, det er vel ikke akkurat det jeg har minst av. Men, det jeg sikter til i dette innlegget er av den mer koselige sorten. Stuebordet som jeg jobber med er foreløpig bare grunnet, og fått lasert bordplate. På grunn av sykdom i huset, ligger jeg etter med den biten. Nå er det vinterferie og vi reiser snart til Geilo, så da må dessverre malingen vente.

To bilder av stuebordet før det ble grunnet og lasert bordplaten. Borplaten ble slipt helt ned, og forsøkt beiset og lakkert, men ble dessverre svært ujevnt begge gangene. La et lag med lasurmaling på toppen for å se om det kunne være redningen, men er i tvil, da det fortsatt er ujevnt.. Underdelen blir hvit da, så får tiden vise om jeg maler bordplaten hvit likevel... Bilder av det ferdige resultatet kommer forhåpentligvis om ikke så veldig lenge. Begynner å bli lei av eskene som ligger under bordet for beskyttelse av teppe liksom...




Har masse prosjekter som venter meg fremover, og kan nesten ikke vente med å komme igang. Har bla. to hyller (loppis), flere stoler, et gammelt garderobeskap etter besteforeldre, et gammelt skap etter forrige eiere av huset vårt, gammel barneseng (loppis), kurvstol fra mitt pikerom, kurvpuffer, skuffekommode, nattbord og diverse annet småplukk... Tja... Har sikkert glemt noe, men får nok ikke gjort alt dette med det første. Noe av det må jeg vente med til vi får et sted å plassere det...;).

Har også to svarte små vitrineskap, som jeg ikke klarer å bestemme meg for hva jeg skal gjøre med. Tanken var å male de hvite, men de gjør seg også godt i svart da. Så kom jeg over prosjektet inne på bloggen Charm Design, hvor bloggeren hadde malt skapet hvitt på innsiden og svart på utsiden. Det var jo også lekkert. Så kanskje det er det jeg skal gjøre med mine to svarte skap.... Skal tenke på det. Skapene er forøvrig stablet vekk pga plassmangel, så får ikke gjort så mye med de nå...

Her er et gammelt bilde av det ene svarte skapet, da det stod i stuen. Dårlig bildekavalitet, men det eneste jeg har på denne harddisken.


Nå skal jeg fortsette å følge med på OL samtidig som jeg tar meg en bloggrunde;).

post signature

2 kommentarer:

vivian sa...

Bordet blir helt sikkert lekkert til slutt. Tror det hadde vært fint med hvitt inni skapet ja. Kansje du skal male bordet ditt også hvitt og sort!!!!!!

Blir det tomt på dere???

Klem vivian

Fru Luna sa...

Hei :)
Tusen takk for den hyggelige kommentaren!!!
Spennende at du har så mange prosjekter i ilden :) Jeg har også masse ting som ligger på vent og som skal males.

Klem Linda