torsdag 7. juli 2011

Pip or not..

Jeg var i utgangspunktet ikke veldig stor fan av disse pip-tapetene . Syntes de kanskje var litt sukkersøte og veldig mønstrete.. Meeeen, så har jeg tittet litt nærmere på de da, og nå synes jeg de faktisk er veldig fine. En dag vi jentene i huset var alene hjemme, surfet vi litt inne på Maleributiken.se, falt selvfølgelig jentene for disse tapetene. Nå vil de ha "pippip" på sine rom i nyhuset... Bestilte en del tapetprøver derfra og har nå fått de i hus. Ikke alt var like fint som på nettet, men disse nevnte piptapetene var fine også utenom nettet.

Jentene likte spesielt disse pip-variantene i henholdsvis rosa og blått:

Maleributiken.se
 De krangler forøvrig om hvem som skal ha blått og hvem som skal ha rosa...;). Selv om jeg synes de er pene å se på, er jeg likevel usikker på om jeg vil ha de opp på veggen. Er redd det fort kan se rotete ut på barnerommene med mønstrete tapet. Hvordan blir det å ha bilder og hyller på en slik mønstrete vegg? Dersom jentene får viljen sin, er det kun aktuelt med EN vegg pip altså... Kanskje to.... Vi får se.. Pip-prøvene jeg nå har liggende har jeg planer om å bruke til noe annet;).

Eldstemann sitt rom kan hende får en eller to vegger med denne søte  tapeten:

Maleributiken.se

Han likte veldig godt denne tapeten iallefall. Kan hende vi bare velger å male veggene på barnerommene i forskjellige farger også. Men, det er uansett morsomt å titte litt på tapeter. Bestilte 9 tapetprøver, hvorav to var gratis. Resten kostet 20 kr pr tapetprøve. Smart. Mye bedre å se og ta på tapetene før en evt. bestiller. Så nå sitter jeg her med en del tapetprøver og funderer på hva jeg skal bruke de til..;). Har noen tanker, og det gjenstår å se om de er gjennomførbare:).

Får vel planlegge litt middag her...;)

Tuddelu fra

post signature

5 kommentarer:

Villa Minde sa...

Supersøte tapeter, jeg skjønner godt at småjentene vil ha dem på veggen ja ;o) Enig med deg at det kanskje blir finest med en vegg med tapet. Det kan jo være en idè å male de andre veggene i enten bunnfargen eller en av de andre fargene i tapeten? Jeg tror det er sånn at jo mindre mønster jo mer "rotete" ser det ut på veggen.. Den nederste tapeten ser også nyyydelig ut! Gleder meg til å se hva du finner ut du skal gjøre med de fine prøvene ;o) Ha en fin kveld! Klem fra meg

Anonym sa...

Ja nå har du skaffa deg jobb...nemlig å velge tapet blant så mange innmari fine som finnes.

Sjekk ut fuglene her: Sandberg har tapetkolleksjon som heter Gustav. Finnes blant annet hos www.tapetgalleriet.no

En annen hos www.borastapeter.se i serien Falsterbo.

Pip-tapetene er utrolig fine og skjønner godt at jentene liker de:) Tipset over her med å bruke grunnfargen videre på andre veggene er lurt:)

Link til tapetoversikt i bloggen min: http://nr14.wordpress.com/2011/02/18/tapeter-oversikt-og-inspirasjon/

Masse linker det kan trykkes på i det innlegget;)

Skal rote til litt mer å legge ut i forhold til bad og vaskerom men ledig tid forsvant gitt;)

Anonym sa...

Glemte å nevne en ting: www.flugger.no

De har også kjekke, billige tapetprøver:)

Anonym sa...

...og her er en link til tregulv på badet: http://www.klikk.no/bolig/article607256.ece

Var klar over at det fantes men vet ikke om noen som har brukt det bortsett fra hos Urban Retro: http://www.klikk.no/bolig/article607256.ece

Go kveld:)

Anonym sa...

Hei Marilinn:) koselig å se alt som skjer her hos deg nå. Du får masse god hjelp av Marit skjønner jeg. Mye spennende;) Blir gøy å se hva dere lander på tilslutt.
Kjempefine tapeter fra Pip. Minstemor her på 3 skal få enten det, eller en lignende med feer/alver/tingeling på sitt nye rom. I neste uke får hun "ny" seng (bestemor sin gamle utrekkseng som jeg maler opp på nytt) og Pip-sengetøy faktisk. Det gleder hun seg veeeldig til:o)
Det ser ut til å bli fiint hos dere Marilinn.
Masse gode klemmer fra Line