søndag 29. april 2012

Baderomskrise

Dagen i dag, som jeg hadde gledet meg stort til, ble en liten nedtur istedet. Det viser seg nemlig at flisene som skulle ha vært på gulvet, var plassert på veggen og gulvflisene var på veggen istedet.. Sikkert mange som synes dette er flisespikkeri, men for oss var det en nedtur.. Jeg brukte faktisk lang tid på å lete etter gulvflis som var lys, men ikke altfor lys og som støv og annet ikke syntes så godt på. Det fant jeg, og syntes den passet godt til de lyse veggflisene vi hadde plukket ut... Nå skal det understrekes at det helt og holdent er vår skyld at denne feilen er oppstått. Noe har altså skjedd under kommunikasjonen mellom meg og mannen, da jeg ramset opp navn og nummer på flisene, mens han noterte ivrig ned på pc, for så sende det videre til husprosjektøren vår for videre bestilling.. Regnet med at fliseleggeren tok kontakt med meg FØR han startet på badet oppe, da han sa han skulle gjøre det.. I ettertid har jeg nå skjønt at det gjalt innredningen han skal lage for oss.. Flisene i dusjnisjen er riktig plassert da, og ser virkelig lekkert ut, men det hjelper så lite, når jeg ser på resten av badet liksom...

Badet er jo fint da, men det ble liksom feil...


Gulvflisene som er på veggen over her har en del fargesjateringer i seg, noe som kamuflerer hår og støv som lett samler seg på et baderomsgulv.


De lyse veggflisene som som er plassert på gulvet har lite sjateringer i seg, og dermed synes alt som lander ned på gulvet. Ikke minst spor etter støvete og våte rullestolhjul...

Et bilde av dusjnisjen også. Litt vanskelig å få tatt noe godt bilde av disse 15x15 cm flisene, men får da iallefall et inntrykk;).


Vi er veldig fornøyd med flisevalget vårt, men skulle nå helt sett at det var omvent satt opp da.. Så vi får se hva vi kan gjøre med dette. Det var jo ikke sånn vi skulle ha det liksom.. Nuvel, nok sutring!.

Tok jo andre bilder fra nyhuset også. Her er de, på løpende bånd;).




Gulv og taklister på plass i hele andre etasjen. Bilder fra fra gangen og begge jenterommene. Fortsatt en del småplukk som gjenstår. Tapeten til rommet vårt har ikke kommet opp ennå, men ligger klar;).

Til sist, en smakebit av rundtømmerpanelet som endelig har kommet opp på veggen i TV-stuen.

Alle bilder: Anno 2009

Viser hele veggen når den er ferdig beiset;).

Jaja, ikke helt som forventet denne gangens nyhusbesøk, men heldigvis var det jo andre ting som var positive iallefall da;).

Da var det natta her;).

God natt og tuddelluu fra
post signature

10 kommentarer:

AnKa sa...

Uff jeg føler med deg, men må nå le litt i all frustrasjonen å. Fordi jeg kjenner meg så igjen. Her hos meg er det fortsatt forsinkelser. Elektrikern som skulle gjøre seg ferdig på torsdagen, forlot alt rotet sitt og dro. Og siden har ingen sett han... Så der står rotet, og Troms Kraft som skulle koble til på fredag, måtte bare dra.... juhuuuu.
Men vi biter tennene sammen, dette går bra til slutt. Selv om man har lyst til å bli eitranes førrbainna.
Ønsker deg og dine en flott søndag tross alt.
Trøsteklæm fra AnKa

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Utrolig kjedelig når slikt skjer....
Var jo nesten merkelig at han hadde nok gulvfliser til veggene da..

Ønsker deg en fin uke
klem

Villa Fagerbakken sa...

Hmm..det var ikke noen hyggelig overaskelse nei...Jeg syns jo ikke det ser så ille ut akkurat, men jeg skjønner at det aldri vil være som du hadde tenkt...og kanskje derfor ekstra irriterende når hybelkaninene danser omkring...
Ellers så ser det jo kjempebra ut hos dere, det er jo bare småplukk igjen: )

Vi har ikke ferdigdato før 29 september, men jeg er jo optimist og håper vi kommer inn før : )
Flisleggerene skal begynne 14 mai, så får vi se-hvor lang tid kan det egentlig ta?!!

Ha en fin uke!
Klem Iris

Therese sa...

Åh, så surt! Blir det gjort noe med, eller må dere leve med det som det er? Det ble fint uansett, men jeg skjønner du er frustrert. Så langt dere har kommet, forresten. Begynner jo se ut som et skikkelig hjem innvendig nå! Gleder meg til å komme på grand tour, for dere skal vel ha innflytningsfest, vel? ;-D

vartnyehjem sa...

Uffda, dette var ikke gode nyheter. Fint var det absolutt, men det hjelper vel lite når det ikke var dette du hadde tenkt deg. Skjønner utrolig godt frustrasjonen...

Denne husbygginga er litt av en følelsesmessig berg- og dalbane, men vi blir nok lykkelige huseiere til slutt... Og jammen går det fort fremover hos dere nå! :-)

Klem fra Lena

camillaslykke sa...

Gudd så kjedelig.. Skjønner godt frustrasjoenen altså! En ønsker at alt skal bli som en har tenkt seg... Men det var veldig bra :)

Jeg holder også på å bygge hus, og skal si en får testet tålmodigheten...

Så ut som et flott gulv dere skulle legge. Er det laminat, parkett, heltre? Og hva heter det?

Klem klem

Villa Wikan sa...

Huff så trist! Vi holdt på å havne i samme felle på forrige huset. Vi kom akkurat for å se, da flisleggeren skulle til å legge gulvflisene på veggen. Har dere prøvd å klage? De har jo faktisk gjort jobben uten å spørre dere?
Tømmerpanelet ser nydelig ut! Har akkurat vært på besøk hos noen som har lagt det og det var virkelig lekkert.
Klem Linn

ingridsboble sa...

Det kan kalles en nedtur! På bildene så det ikke dumt ut, men skjønner frustrasjonen din! Håper dere finner en løsning :) Så foressten ut som veldig fine fliser; ligner på de jeg har lyst på på vårt bad!

nr14 sa...

Uff da....ikke helt som planlagt nei men sånt skjer. Gjort er gjort og velger dere å gjøre det beste ut av det? Blir jo speil på veggen, innredning og litt annet når ting kommer på plass og alt dette vil gjøre at det kanskje ikke blir så riv ruskende galt;)

Kjekt med masse nye bilder fra huset:)

Anonym sa...

Seigt når slike ting skjer!Håpar det ordnar seg for dykk:) Fine flisar uansett :)