søndag 30. mars 2014

Stuebordet

Stuebordet vårt i penstuen har nok en gang fått seg en makeover.. Dette bordet har liksom aldri blitt helt som jeg ville ha det. Platen oppå var en blanding av sponplate og treverk rundt. Treverket er rødlig og sponplaten ble aldri skikkelig fin, uansett hvor mye den ble slipt og fikk beis på seg.. Skal sies at platen ble beiset før jeg visste at det fantes noe som het drivvedbeis... Så måtte mikse litt selv for å få et rustikt utseende..

Slik så bordet ut helt i starten av oppussingen: (De fire første bildene er fra stuen i gamlehuset)





Litt vanskelig å få bilder av hvordan resultatet egentlig ble. På bildene ser bordplaten veldig flott ut., mens den i realiteten var ujevn, klissete og rødlig i fargen.

Hadde det ikke vært for at pappa la en helt ny plate oppå denne gamle platen, så hadde jeg nok malt platen hvit som på underdelen. I verste fall hadde jeg kanskje kvittet meg med hele bordet. Etter tre strøk med hvit kalkbeis, ser det nå slik ut;


 
 

Det ble mye lysere, for ikke å si jevnere topplate. Har ikke lakket det ennå, da jeg er litt usikker på om jeg vil ha platen så lys eller om jeg skal beise den i en mørkere tone, for eksempel fargen Drivved.. Liker godt lysfargen, men liker veldig godt fargen Drivved også da.. Så får vi se hva det blir til ;)..

 
Da var det natta her (som vanlig). God natt og fortsatt god helg til deg som leser ;)

Tuddelluu fra meg

1 kommentar:

Villa Wikan sa...

Heia snuppelura! =))
Lenge siden sist! Hvordan går det med dere?
Jeg har vært borte fra blogging og blogglesing i en evighet! Sitter å mimrer og leser gamle innlegg. Får lyst å bygge nytt nå! Haha =) Mye slit, men akk så gøy.
Bordet ditt ble RÅÅ lekkert med grå plate! Nå skal jeg lese litt mer på bloggen din. Håper du har vært flinkere til å oppdatere en meg ;-))
Riktig god sommer!
Klem Linn